911 CARRERA 4

Geri

Dış Tasarım

Size, ne demek istediğimizi göstermek için, aracın gövde tasarımından yola çıkmamız gerekir. 911'in daha uzun olan yeni aks mesafesi, yol tutuşu özelliklerini ve viraj dinamiğini geliştirir. Ön ve arka tampon çıkıntıları daha kısadır ve 911'i daha küçük ve çevik gösterir.

Genel görünüşteki sportif izlenim, önceki modelden daha alçak olan tavan hattı ile ve 911 Carrera modellerinde 46 mm ve 911 Carrera S modellerinde 52 mm daha büyük olan ön iz genişliği ile vurgulanır. Dört tekerlekten çekişli yeni Carrera modellerinde, gövde de arka kısımda 44 mm kadar genişletilmiştir. Daha üstün yol tutuşu ve çeviklik, bu yeniliklerle gelen avantajların yalnızca bazılarıdır. Dolayısıyla yeni görünüm ve yeni gelişmeler de tipik olarak 911'dir. Şimdi, bunları detaylı bir şekilde açıklayacağız.

Ön aksta daha geniş bir iz genişliği ve daha alçak tavan tasarımı ile araç mimarisi, yeni 911'in ön tarafına hem sportif, hem de zarif ve dinamik bir görünüm kazandırmıştır. Bu, 911 Carrera'da 0.29 gibi düşük bir hava direnci katsayısı elde etmemize de yardımcı olmuştur.

Standart donanım olan Bi-Xenon farlar, araca klasik cazibesini kazandıran yuvarlak şeklini korur ve içerdiği etkileyici teknik özelliklerini ortaya çıkarır. Dinamik viraj farları ve hıza duyarlı far kontrolü ile Porsche Dinamik Far Sistemi (PDLS), opsiyonel bir donanım olarak mevcuttur.

Sinyal lambaları, gündüz sürüş farları ve park lambalarının tümü LED teknolojisine sahiptir ve ayrı ön lamba ünitelerine entegre edilmiştir. İnce yapılı tasarımları, yuvarlak farlarla bir tezatlık oluşturmaktadır. İki adet entegre hava girişi ile birlikte, yeni 911'in ön tarafına kusursuz bir görünüm kazandırır.

Arka tarafta her şey daha net ve keskindir: stil, görünüş ve bıraktığı etki. Bunun sebebi sadece belirgin hatlar ve arka tarafın yatay şeklini vurgulayan ince LED arka lambalar değildir. Dört tekerlekten çekişli modellerdeki arka lamba şeridi, bu etkiyi daha da ileriye götürür.

İyi tanınan Porsche özelliklerinden biri de, paslanmaz çelik egzoz borularıdır. 911 Carrera S modellerinde, her iki tarafta çift egzoz borusu bulunur. Geniş arka rüzgarlık, tüm sürüş koşullarında havanın kaldırma kuvvetini azaltacak ve yol tutuşunu daha iyi hale getirecek şekilde hareket edebilir özelliktedir.

Standart donanım olarak 911 Carrera modelleri 19 inç, 911 Carrera S modelleri ise 20 inç jantlara sahiptir. Büyük boyutlar, 911'in sportif duruşunu güçlendirir. Lastikler, daha fazla konfor ve daha yüksek performans için geniş birer dönme çevresine sahiptir.

Arkadaki armanın dahi önemli bir görevi vardır. Ne de olsa, bu arma Porsche kimliğinin bir göstergesidir.

Özet olarak, şekil daima işlevin ardından gelir. Bir tasarım ilkesi olarak daha basit olamazdı, ama 911'i bir 911 yapan şey budur.

scroll up