911 TARGA 4

Geri

Tavan Yapısı

Porsche'de, tasarım her zaman görünüşten daha fazlası olmuştur. Tasarım da her zaman bir fonksiyona sahip olmuştur. Yalnızca bu şekilde otomobil tasarımında bir tarz simgesi olabilir ve bu alanda yıllar boyunca etkili olmaya devam edebilirsiniz. Veya en azından, spor otomobil tasarımını ciddiye alıyorsanız.

911 Targa, en başından beri bu ilkeyi takip ediyor. Örneğin tavan yapısın, 1963 yılının 911 Coupé modelini yepyeni bir estetik seviyeye taşıdı ve üstü açık sürüşte güvenlik konseptini mümkün hale getirdi.

Fakat yine de 60'lı yıllarda, kritik soru şuydu: tavanı ne yapıyorsunuz? Ve: nerede saklıyorsunuz? Eskiden, bu sorunun çözümü bugünkünden çok farklıydı. Yeni 911 Targa ile, çözümümüz mühendislerimizin "yenilikçi kinematik özelliklere sahip tamamen otomatik bir tavan sistemi" adını verdiği bir konsepttir. Açıklama kulağa biraz külfetli geliyor olsa da, tavan sisteminin kendisi hiç de öyle değildir. Karmaşık ve son derece dayanıklı bir mühendislik çözümüne dayalı olan yeni sistem, araç hareketsizken tavanın sadece 20 saniyede tamamen otomatik olarak açılmasına ve kapatılmasına olanak sağlar. Açıldığında, tavan zarif ve düzenli bir şekilde arka koltukların arkasına gizlenir.

Tavanda kullanılan malzemeler, tavan konseptinin kendisi kadar öncü niteliktedir. İki adet düz magnezyum eleman, kumaş tavanı gergin tutarken eşsiz 911 siluetini korur. Isıtmalı arka cam, ağırlık açısından optimize edilmiş bir lamine kırılmaz camdır. Gürültü yalıtıcı tavan kaplaması ile birlikte, tavan kapatıldığında yol gürültüsünün minimum seviyede tutulmasını sağlar.

Ön göğüs çerçevesine bir rüzgar deflektörü entegre edilmiştir. Tavan açıldığında, hava akışına karşı koruma sağlayarak ve rüzgar gürültüsünü azaltarak sürüş konforunu belirgin bir şekilde artırır.

Targa çubuğunun devrilmeye karşı sağladığı koruma, güvenlik ve gövde rijitliği açısından en katı talepleri dahi karşılar. Tasarım da açıkça ortadadır. Yan kanatçıklar, alüminyum çubuk kaplaması ve "targa" logosu gibi tarz detayları ile olduğu gibi, ilk Targa'nın klasik şeklini andırır.

Sonuç, bir 911 Coupé modelinin hissini ve konforunu taşıyan, üstü açık bir spor otomobil. Belki bir heykel? Evet, kesinlikle. Fakat kelimenin tam anlamıyla hareket halinde.

scroll up