911 CARRERA 4S

Geri

Karakter

Yakıt tüketimi/emisyon* 911: Şehir içi l/100 km 19,2-11,3; Şehir dışı l/100 km 8,9-6,6; Ortalama l/100 km 12,7-8,2; CO2 emisyonu (g/km) 296-191.

Metanet. Bir başka sözde Porsche çelişkisi. Fakat spor otomobillerin tamamen hareketten, ileri atılmaktan ibaret olduğu doğru olsa da, daima sakin kalabilmek, duruşu korumak ve düşüncesizce hareket etmekten kaçınmak çok daha önemlidir. Bu nedenle, 911 Carrera 4S modelinin sürüş özelliklerine güvenebilecek olmanız güzeldir.

Aktif dört tekerlekten çekiş sistemi Porsche Traction Management (PTM), özellikle performansın sınırları zorlanırken güvenebileceğiniz bir sistemdir. Bunun için, mühendislerimiz fiziğin sınırlarına gitti ve bu sınırları genişletti. Artık PTM, otomobilin dengesini korur ve sportif bir sürüş tarzı benimsendiğinde veya son derece olumsuz hava koşullarında kendini gerçekten gösterir.

Arkada, arka tekerlekten çekişli 911 Carrera modellerine kıyasla 44 mm daha geniş gövdesi ve tekerlek izi ve 305 mm genişliğindeki arka lastikleri ile otomobil, yol tutuşunun vücut bulmuş halidir. Pürüzsüz bir uyum sağlayan yatay arka aydınlatma şeridi, aynı tarz dilini sürdürür. Dört tekerlekten çekişli model, dinamik soğutucu hava girişleri sayesinde önden de tanınabilir.

Otomobil pratikte yol ile bir olsa da, hareketsiz duramaz. 7.400 d/dk'da 294 kW (400 hp) güç üreten 3,8 litrelik bir motora sahip olduğu düşünülürse, bu hiç de şaşırtıcı değil. Opsiyonel Porsche Doppelkupplung (PDK) şanzıman ile birlikte, bu motor otomobili 100 km/h hıza sadece 4,3 saniyede ulaştırır. Ve hızlanmaya, 296 km/h hıza kadar devam edebilir.

Yine de, 911 Carrera 4S bu performans seviyesi için yakıt tüketiminden ve CO2 emisyonunda taviz vermek zorunda olmadığını gösterir. Standart donanımlar olan elektrik enerjisi geri kazanımı ve otomatik Start/Stop sistemi ve PDK şanzımanın Coasting (boşta sürüş) fonksiyonu gibi yakıt verimini artıran teknolojiler, Porsche'nin çelişkili hedefleri Akıllı Performans ile uzlaştırmaya devam ettiğini kanıtlar.

Güvenlik söz konusu olduğunda, S modellerinin önündeki monoblok sabit fren kaliperleri dört yerine altı pistona sahiptir ve fren balataları %10 daha büyüktür. Sonuç, daha da kısa durma mesafeleridir. Porsche'ye göre güvenliğin tam bir zıtlık değil, performansın ayrılmaz bir parçası olduğunun ispatı.

scroll up